CHeKlist Persiapan Ibu dan Anak

Wednesday, March 31, 2010

kalau dah nama anak..kene la berbudi bahasa..

cuti 3 hari balik kampung...aku penuhi masa dengan tidur...sungguh berbeza tidur dirumah emak sendiri dengan rumah sewa..sungguh!

tapi kenapa kalau hari bekerja senang je nak bangun..tapi kalau hari cuti..automatic bangun lambat...hancur impian aku nak sediakan sarapan pagi untuk mak ngn abah..cekodok bawang campur daun kucai mak memang mantop!

sambil baring-baring depan TV..mak tengok muka aku..dalam hati aku "mesti mak nak cakap aku makin cantik dan berseri-seri walaupun da berusia..sungguh perasaan"
lantas mak pun berkata.."oo..spec baru ye..mesti banyak duit..tapi apsal nampak makin tebal"...sentap la ngn mak!(dalam hati je..hehe)

Anak buah aku hilang kat tesco rawang..tak sampai 5 minit lepas tu ada pengumuman seorang budak bernama " NANI BINTI ROSLEE "...owh...penting ajar anak nama bapa dan mak..sebab budak sekarang nama macam-macam...aleessya hani..qalesha harnani..anak rusa nani...


buai laju-laju sampai cucur atap...belum tumbuh gigi dah pandai baca kitab..
buai laju laju sampai pokok sena....apa dalam baju sekuntum bunga cina..

No comments: