CHeKlist Persiapan Ibu dan Anak

Monday, October 8, 2012

kelas antenatal di hospital ampang

Adakah perlu menghadiri kelas antenatal? Bagi aku, yang pertama kali menjadi ibu..adalah perlu...why?
banyak ilmu yang kita boleh dapat selain dari membaca di internet atau dengar2 cakap orang...
masa aku attend kelas ni, pasangan doktor pun ada masuk sekali kelas ni ye....dan hanya ada 10 pasangan je dalam satu sessi..so, banyak soalan dan lebih tumpuan kita boleh dapat...lagipun kelas ini adalah PERCUMA!!!

 me in the class...mostly yang datang semua 1st time nak jadi ibu & bapa..

aturcara : (8.30am -1pm)
ceramah 1: pengenalan mengenai kehamilan, proses bersalin & perancang keluarga
ceramah 2: pemakanan ibu antenatal & postnatal
ceramah 3 : persiapan bersalin
 minum pagi.....masa untuk en.suami merokok..huhu
ceramah 4: penyusuan susu ibu ( hospital ampang adalah hospital rakan bayi, SAY NO TO FORMULA MILK!!)
ceramah 5: urutan perenium (masa ni penceramah letak patung dekat depan dan suruh kita demo, aku nak je pegi, tapi rasa sgt segan pada suami2 org,kalau semua perempuan,memang aku tak malu..huhu)
ceramah 6: Demostrasi senaman antenatal & postnatal

 me during the antenatal exercise..ini masa kene buat senaman kemut2x..huhu

lawatan ke dewan sebelum bersalin, labour room, dewan lepas bersalin, wad kecemasan dan wad pendaftaran. ( masa ni tgk labour room terus aku rasa berdebar-debar..hehe)

sesiapa yang berminat nak join antenatal class 03-42896087 (Klinik O&G, Hospital Ampang).
class ni weekdays sahaja.

more info : refer blog ni


1 comment:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.