CHeKlist Persiapan Ibu dan Anak

Tuesday, June 23, 2009

Semangat Kejiranan..

aku selalu bertegur sapa ngn jiran sebelah rumah aku,belah kiri india..belah kanan cina..uncle india tu selalu tegur aku,tapi bini dia jarang nak tegur,kecuali kalo aku yang tegur dulu..tak kisah la,aku bukan nak ngorat laki dia pun..tapi anak lelaki dia bole tahan la..uncle cina sebelah tu,tak banyak cakap lepas die bagi 1 cd,dan kami tak pulangkan..buat harta..

Nasihat aku,
jangan sombong dengan jiran..sebab..
1. Mereka adalah orang paling dekat dengan kita nak minta tolong..contoh masa umah aku blackout,uncle cina bagi lilin..baik kan..
2. Mereka bole tolong tengok2kan rumah kita kalau kita takde..walaupun kami da bayar RM50 dekat REKAL JAYA SECURITY setiap bulan...
3. Mereka juga bole tolong tukarkan lampu,pinjamkan tangga..
4. Mereka juga prihatin kalau kami mengalami masalah..contohnya..masalah autogate yang tak berapa nak auto dah...sementara nak tunggu tuan rumah datang tengok..uncle india da tolong tengok2 kan..prihatin tak??

ahad lepas, kulim square fasa 3 buat gotong royong..berbekalkan semangat kejiranan aku yang semakin menebal..aku pegi la gotong royong tu dengan ditemani zam..THANKS ZAM!! kalau zam tak nak ikut hari tu,,memang pasti aku akan lari pegi rumah kakak aku la..hahahha..dapat t-shirt free ye...


rajin kan zam...zam,bila nak jadi pemilik rumah kulim square fasa 3..tak sampai 300k..

selesai sudah...bila la rumah corner ni nak siap..

7 comments:

NoRRiECollection said...

TQ Mahan...njoyed it..nak beli rumah situ...insyallah kalo ada rezeki and jodoh pjg...akan beli..huhuhu

aku...ejot said...

apa yg penting ...kerjasama!!

cayalah la mahn n zam ni.

hasMania said...

haha..jgn sombong dgn jiran...nnt keta kena block...

a.c.H.i.k.A.n.i said...

rasa macam nak betegur sapa je ngn jiran depan rumah hasma...

hasMania said...

hahaha...jgn mahan nnt hg makan hati dgn mak mertua...azab beb

Mohd Farhan said...

cam byk bergambr dari buat keje..ahaks..

a.c.H.i.k.A.n.i said...

bergambaran itu wajib...

bakal mak mentua garang,bakal suami suara mantap..kekekekekkek..