CHeKlist Persiapan Ibu dan Anak

Monday, November 10, 2008

BudaK KelantaN or Kelantan Boys



Budak Kelantan bukan hanya untuk orang kelantan..tapi untuk semua yang suka tengok wayang..

kenapa aku nak sangat2 pergi tengok cite ni??
aku suke trailer filem ni..aku tak berpeluang tgk filem dialek kelantan sebelum ni..aku nk tgk jogho..tapi x jumpa cd/dvd....aku rasa filem ni filem realiti..realiti hidup yang orang lain lalui..cerita tentang orang biasa..cerita tentang kita..tengok trailer je pun, da bole gelak..

Lepas aku tengok budak kelantan, aku baca review filem ini daripada blogger lain..

http://demikaseh.blogspot.com/2008/11/budak-kelantan-sebuah-filem-maskulin.html

review dari blogger ni betul-betul buat aku berfikir..dia cakap " filem bukan hanya bercerita kosong tapi ianya datang dengan pemikiran"..adakah aku bole membaca pemikiran orang yg bercerita??..aku budak masih belajar...hehe...

Kuar je panggung..aku & hasma tertanya-tanya...kenapa ending dia..buchek couple dengan leng chen chen..bukan dgn che nor?? rupa-rupanya lelaki suka orang yang mendengar kata..suka dengan orang yang boleh dipimpin..betulkan??

conclusion..it a good stories..

aku suka jaha..sebab muka dia nampak baik.tapi dia sememangnyer jahat..tak perlu nak buat muka jahat/ganas,pun da nampak jahat..so,jangan menilai seseorang dari segi luaran..

aku paling suka watak lawak li bok bong, kawan jaha.dia lawak.dia tak nak ikut jaha buat jahat..tapi dalam masa yang sama,tolong jaha buat jahat..america!!!
aku rasa bende ni berlaku gak kat kehidupan kita..tanpa sedar..kita membenarkan kawan kita berbuat dosa or jahat..sama la kita dengan li bhong..huhuhu

aku paling takut masa jaha rogol budak pompuan tu..budak rumah jaha tolong pegang budak perempuan tu..memang real..yang tak real aku rasa..pmpn tu jerit tak macam kene rogol..huhuhu..

ayat paling best..
" kita walaupun jahat..jangan halang orang nak buat baik"

note: for all kelantanese,go watch "your" movie..hopefully someone will comeout with Budak Selangor..i'm selangorian..hihihi

yang ni review dalam bahasa kelantan..i like!!
http://miloskilos.wordpress.com/2008/11/02/budak-kelantan-my-review/

15 comments:

Anonymous said...

dari segi cerita,mmg saya akui. budak kelantan ni ada ruang lagi utk jadi lebih bagus.

tapi apa yg saya paling suka dan puas hati adalah aspek lakonan hampir kesemua pelakon2 dia.top class! walaupun dieorg pelakon2 baru :)

Mohd Farhan said...

maybe perlu tmbh satu watak lagi kot..ada org lebam dalam criter tu..hahah...

Coach Aura said...

nafisa nak kena pi tgk gak nih..nafisa budok kelate

hasMania said...

Aku suka cerita ni...sbb sgt berkait dgn reality kehidupan..

Reality tu x selalunya indah bukan?

a.c.H.i.k.A.n.i said...

hahhahahasma....
welcome to my blog..

ummu said...

hasma...bila nak wat blog? hang beli la pc satu...streamyx dh ada kt umah tu...hang share je ngan ain...

ima said...

nak tengok sgt cite ni, mana nak cilok versi muat turun eh (harap jgn ban id ini..ahaks)

a.c.H.i.k.A.n.i said...

ima..meh balik m'sia..ada lagi kat panggung..hihi..
kalo dapat versi muat turun bagitau ye..nk tgk lagi..

Mohd Farhan said...

kalau buat kelantan boys II pun ok..masukkan watak budak kelantan yg tak ngaku org kelantan..cam menarik je nak buat plot ni..idea tuk script ada..

a.c.H.i.k.A.n.i said...

wah..aku sokong idea ko pa'an..aku rasa pelakon yang sesuai da ada..cuma kene gilap sikit la pelakon tu..jangan kaku sangat..
ahaks...

men said...

aku nak tambah sket... hahahahasmanialebam... huhuhu.. sapa tu org yg tak ngaku tu.. ada ke.. ummu ke budak yg tak ngaku tu??.. nak tunggu version download.. kena la tunggu lagi sebulan 2...

The Bachelors said...
This comment has been removed by the author.
The Bachelors said...
This comment has been removed by the author.
The Bachelors said...

what movie is this?

Tentang Anip said...

x sempatla nk tgk citer pasal org negeri men ni..td nak gi tgk tp lewat sgt, last2 tgk citer coffin..

tunggu raya thn dpnla.