CHeKlist Persiapan Ibu dan Anak

Monday, December 8, 2008

Apa ada dengan kuantan…..

cite macam da basi..tapi aku nak cerita gak..ada apa dengan kuantan...emm..apa lagi program pegi kenduri kawen la..this time wedding one of my best friend masa kat uitm..geng lepak DE..
ahli rombongan:fid[jumpa kat kenduri],mizi,sue,kak ejot,ali,aku,syuk,nuar[kwn syuk]

Hari sabtu,kami da sampai kuantan..KL-Kuantan around 4 hours..hari hujan..so kene jalan slow sikit..sepanjang jalan..macam biasa,aku memang tak suka tidur..nak tengok pemandangan sepanjang jalan and aktiviti ngompat-ngompat,gossip artis..

Sebenarnya aku da book hotel..tapi hotel greenlast tu jauh dari pekan kuantan..cam biasa redah la cari hotel..jumpa citilite hotel..semalam rm45 & below..tapi serius macam hotel pelacur..sekali malam tu nak kuar makan..lalu jalan belakang..berderet-deret pondan tua cari makan..hampeh betul..horror tak?? Da la hotel tu..ade yg takde toilet bowl(bilik syukur&nuar)..bilik aku n kak ejot..tingkap cermin atas sekali xde..tapi cam biasa la..aku nyenyak je..tak sedar apa pun..

Kami makan & lepak kat teluk chempedak..gile ramai orang and happening..ramai org kuantan kuar lepak..ada jualan ala-ala macam kat downtown..pastu pegi jumpa fahmi kat hotel grand continental kauntan..macam langit ngn bumi nak bandingkan hotel fahmi duk ngn kami duk..fahmi lukis map..pastu gelak-gelak..balik terus tido la..
Note:fahmi,ko memang tak berubah…apa kes??

Esok pagi bangun,breakfeast kat sebelah megamall, ada gerai ditaja hotlink..kedai yang sama waktu aku&geng kulim pegi tengok humaira..itu je yang aku tau pun..hihi..pas makan..kami pegi pasar tani kat tepi stadium kuantan..yang ni macam car boot sale kat s.alam tu la..cuma kecik la sikit..jalan pun tak peluh sangat la..aku tak beli apa-apa..percaya tak?? Adakah aku sudah insaf?

kul 12..before check-out..kami sempat la celebrate belated birthday kak ejot..yg ke..tut..tut..3 november birthdy kak ejot..penat belakon..kak ejot tau ye kami beli kek utk akak..susah betul nk belakon bagi tak kantoi..

Pastu check-out..terus g kenduri umah fahmi..
Bersama pengantin, fahmizuan & suhaida..selamat pengantun baru ye..bahagia hingga ke akhir hayat..


pemegang payung and pengapit perempuan import from miri,sarawak..glamour kak ejot..macam artis..



Kuantan-KL..4 jam gak..sepanjang jalan menyanyi tak hingat..maklum la bawa artis khairul fadzly..melalak je la kejenyer..oo…paling best.. masa lalu terowong, pegi dan balik…kami buka tingkap..menjerit macam orang gile..lepaskan tension semua..very the best....tapi x la sepanjang terowong tu menjerit..tekeluar anak tekak aku..hahha..korang pernah buat??best woo..dulu-dulu masa kat uitm..kitorang kuar pegi mana-mana,mesti menyanyi..melalak..jerit macam orang gila..kat atas motor..ketuanya..sapa lagi..ali la..

Itu la cerita percutian aku kali ni..4days3 nite..lepak KL and kuantan..
Pencapaian terbaik aku: aku hanya beli sehelai t-shirt & getah rambut je..selamat duit aku..overall..memang best and love u geng..
balik kulim, keje melambak..menci!!!!! aku tak balik kampung raya haji tahun ni..banyak keje..huhuhu..

nota kaki lembap achikani:salam aidiladha untuk semua...pengorbanan aku tahun ni,aku tak balik kampung..itukan ber"korban" gak namanya..

2 comments:

hidayah said...

eh mahan.. kalau tau dtg kuantan leh jumpa ko.. hehe

a.c.H.i.k.A.n.i said...

ko duk kuantan ke? aku mati-mati ingat ko duk KL..kalo tak bole cubit pipi fatihah...