CHeKlist Persiapan Ibu dan Anak

Sunday, May 13, 2012

cool

peristiwa 1

jam 1.30 pagi, dapat panggilan dr en.suami...masa tu tido dekat umah along dekat seri kembangan.en.suami dekat ampang..

en.suami:ayg..abg accident..
aku: haaa!!!(memang tekejut..) abg ok ke tak ni?cedera ke tak?
en.suami: abg ok..takde apa2..abg langgar motor..motor bdk tu teruk la..skrg ada kat hospital ampang hantar budak tu...
aku: tapi abg ok kan...takde apa2?
en.suami: abg OK...
aku: oklah kalau camtu...abg setelkan la apa yg patut..ada apa2 sms/call ayg...bye

terus sambung tido.

peristiwa 2

pukul 2 pagi, dengar bunyi orang mengerang macam sakit perut...en.suami kejut, ajak p klinik..doc cakap keracunan makanan...adakah keracunan itu drpd murtabak yg aku beli kat pasar malam? atau nescafe ais dan mangga yg dimakan di restoran? lepas makn ubat, en.suami muntah lagi teruk..hasil tindak balas ubat kut...yang tak patut dengan aku sekali muntah, sebab bau busuk..huhuhu..sejak mengandung ni aku sgt sensitif dengan bau2 busuk ni...

lepas tu aku terus tido.

kesimpulan
aku rasa aku tak pandai layan org sakit dan aku memang mengantuk dan kuat tido kebelakangan ni.

en.suami, mengalami trauma akibat kemalangan dan keracunan makanan. Tiada makanan dari pasar malam selepas ini,harap maklum~

No comments: