CHeKlist Persiapan Ibu dan Anak

Thursday, January 1, 2009

1800km journey....

Trip to selatan...adalah penutup aktiviti cuti-cuti malaysia untuk tahun 2008..da beberapa bulan kami plan semua ni..alhamdulillah, kami selamat pergi & kembali..aku malas nak cite panjang..layan gambar je la..


sila lihat muka aku & ct yang baru lepas melebamkan diri..tetap maintain cantik..cantik ke??..pukul 4 pagi bergerak dari kulim..harus kene qada' tido aku..


kereta yang sangat berjasa..membawa kami meluncur laju ke selatan..


Kami terpaksa bawa superman ni sebagai penyelamat..kalo-kalo kami diserang oleh musuh-musuh..siang dia agak hensem tanpa uniform superman nya..malam die lebam,so kene charge bateri die..{iklan:dia masih single}


Aksi photographer tegar dengan SLR nyer,ckay..selalu gambar die takde..sebab dia yang tukang amik gambar gedik2 kami..


cubaan kami menakluk 2 biji meriam depan a'famosa..orang lain nak amik gambar kat depan meriam tu pun tak bole..kalo ada yang amik gambar pun,sure ada muka kami terselit..salah sapa??


sekali lagi cubaan yang entah keberapa kalinyer,aku bergambar ala-ala model..sebenarnya ini percubaan untuk ckay, kut-kut aku nak hire ko as my wedding photographer ke..huhuhuhu..bole tak???


gambar kat bukit st paul..dari bukit ni,nampak menara taming sari..eye on malaysia yang da pindah ke melaka...before ni aku da naik eye on malaysia kat KL..


Nak naik beca pulak...layan je la..dari a'famosa sampai church color merah tu..RM10..kire ok la tu..takut gak kalo orang bawa beca tu tak larat nak kayuh..tapi derang memang rock steady!!!


Malam tu kami jalan-jalan area melaka...pegi area tapak bus station lama..banyak kenangan aku kat tapak bus station ni..so,kat sini ada eye on melaka..kawasan ni malam cantik..hiasan lampu sangat unik..



lepas melaka,kami gerak terus ke johor...malam terakhir tu kami melepakkan diri kat danga bay..memang happening kat sini..sapa yang sampai johor..wajib pegi..org yg duk johor..maybe da bosan la..huhuhu


Jumpa oya kat JB..oya ni my bestfren masa kat kolej K2 uitm..die budak hotel&catering..lepas uitm tak pernah jumpa dia..breakfeast kat McD..gosip-gosip..pastu shopping kat factory outlet al-ikhsan..aku sambar kasut nike je..hubby die G.M Al-ikhsan..

kegilaan & kegemaran kami masa makan ialah...OTAK-OTAK..makan kat mana-mana pun nak order..tapi paling sedap dekat UMBAI..kat stulang & anjung warisan..kire OK la..kat mana OTAK-OTAK yang glamour kat johor tu..macam x jumpa je..

gambar yang last sekali tu,makan masa breakfeast..nama die KACANG POOL..1st time aku makan..sedap gak..aku tak pernah jumpa makanan ni sebelum ni..

6 comments:

Luvvvvv said...

~kacang pool mmg sedap mahan. aku tgk ko nye pix tu dia letak telor sebijik. kalau telor tu di hancurkan goreng ngn minyak sapi, buat separuh masak skit lagi sedap kooo... aku pandai masak? nak recipe, aku boleh kasi!!

~sempat lagi jumpa oya... rindunya... weh.. ada email oya x? xpenah pun terserempak ngn dia klu aku blk jb.

~ko x gi mkn kt tepian tebrau? huhu..

Luvvvvv said...

lupa lak, ckay tu keje sekali ngn ko ek? kim slm kt dia, ckp kak mala komander kim salam.. ekekekeke

a.c.H.i.k.A.n.i said...

watie..ko tau buat ke kacang pool tu?? bagi aku resepi,tak tau la tahun bila aku bole masak..nanti aku g umah ko..ko masak ye..emm..mesti sedap..

oya xde email..nnt aku bg ko dienyer phone no.

tepian tebrau..tak pegi pun..

ko kenal ckay ke..die 1 opis la ngn aku..ok..nnt aku sampaikan salam ko..

Tentang Anip said...

mcm x percaya jer men pakai baju yg lain dari sblm2 ni,dlm gmbr mula2 tu..tahniah men!!nmpk makin macho dari dulu..

men said...

hine aku lagi... huhuhu... seperti biasa aku maintain single la selagi anip or yat tak settle down lagi... hahaha :-p

NoRRiECollection said...
This comment has been removed by the author.