CHeKlist Persiapan Ibu dan Anak

Tuesday, March 31, 2009

Kawen..Kawen..

Bab 1: 14/03/2009 : kenduri azah kat Baling.



Dari kulim sejam je nak ke Baling..sebelum sampai rumah azah,kami da tersalah rumah pengantin..alang-alang sampai,tuan rumah suruh kami makan..rezeki jangan ditolak..haha..malu seh...
sampai rumah azah..terus makan lagi...kenduri kat kampung,makan pun berhidang..sangat special..lauk pun angkat ibu jari lah!! sodap...

Bab 2: 15/03/2009 : kenduri As kat Tasik Shah Alam.

Hari ahad,kami gerak dari kulim ke shah alam.Kami tetamu tegar!! Zul drive,aku,zam & ida penumpang..seperti biasa aku tukang penghibur/peneman zul drive..sementara dua lagi syahid..sampai kenduri jumpa anip..anip semakin kecil..meja kami sebelah je dengan meja makan beradap pengantin..sempat la aku merasa kek 3 tingkat & buah-buahan atas meja tu..membazir derang ni,makan tak habis..anip,ko amik puding kan???
lepas je kenduri,aku ada agenda sendiri..sendiri ingat la!

Bab 3:28/03/2009 : Kenduri Har kat changloon

Aku suka pergi kenduri ni,sebab aku tak pernah sampai changloon..rupa-rupanya sangat dekat dgn UUM..harus kami buat lawatan sambil bersolat ke UUM..besar sungguh UUM itu!
sampai kenduri Har dalam 8.30mlm..terus kami makan..makanan die sedap gak..semua jenis ulam ada..sampai ada yang tambah nasi..siapa kah itu??
malam tu Har ada majlis khatam Al-Quran.Kami tak boleh pegi kenduri siang,sebab esoknya yang lain ada Kursus Kahwin..aku tak pegi kursus tu..sebab aku da ambil tahun lepas,hadiah sempena anniversary yang ke 4..

note: en.abaang,i love you strong!!

2 comments:

NoRRiECollection said...

Tahniah buat rakan2 yg telah mendirikan rumahtangga...moga berkekalan hingga akhir usia.Pada yg akan mendirikan rumah n tangga...moga berjalan dgn lancar seperti apa yg dirancang...Insyallah..

Mohd Farhan said...

SUAM pun dah berpecah..jadi UAM or MAHU..jgn RUAM sudah ler..ahaks..