CHeKlist Persiapan Ibu dan Anak

Monday, August 15, 2011

Kawen 1

1. Aku rasa dah sedia nak kawen.Mental.

2. Duit nak kawen, ada tapi cukup-cukup je. Jangan kau berangan nak kawen ala2 garden wedding bagai kalau bajet ciput sedut.Yang penting ko buat majlis nikah, ikhlas bagi orang makan,sudah!

3. Abah aku memang pentingkan makanan nak dihidang masa kenduri.Aku tak nak la nanti ada orang kata.."lauk kenduri mahan macam hampeh jek"..kalau bole aku nak dengar yang wangi-wangi je..contoh ayat"lauk kenduri mahan terbaik dari ladang!" kan indah tu..Kalau bole setahun majlis aku jadi sebutan,haha..

4. Lain-lain persiapan, dalam perancangan.

5. Kursus Kawen - tahun 2008 kut aku da attend,valid seumur hidup ko!tapi guna sekali je aku rasa..ko nak kawen 2-3 kali,kene attend lagi kut...

6. bakal suami - alhamdulilah dah ada. Tak hensem macam Sung Kang, tapi manis ada.Aku terima dia seadanya sebagaimana dia menerima aku seadanya.Selama 7 tahun ni, baru kelmarin aku bagitau dia,,dia lelaki terbaik yang aku pernah jumpa..

Ya Allah, Jika benar dia adalah untuk KU! kau tunjukkan lah jalan...Amin..


Kan aku dah kata..sipi-sipi pun tak de macam Sung kang! he is my SUPERMAN!

No comments: